Vanliga frågor

Här har vi samlat svar på vanliga frågor från konsumenter

 

Priser och Betalning

Jag ser att man kan beställa både mat och drycker hos Lindahls Deli. Levereras alla produkter tillsammans?

Svar: Ja vi skickar både delikatesser och drycker i samma leverans när det gäller drycker utan alkohol. Beställer du alkoholhaltiga drycker från Drink4You kommer dessa i en egen låda men de levereras samtidigt som övriga produkter från Lindahls Deli.

Reklamation

Har jag rätt att reklamera en produkt?

Svar: Javisst, du har 14 dagars returrätt. Läs mer på Köpvillkor.

Frakt och Leverans

Jag ser att man kan beställa både mat och drycker hos Lindahls Deli. Levereras alla produkter tillsammans?

Svar: Ja vi skickar både delikatesser och drycker i samma leverans när det gäller drycker utan alkohol. Beställer du alkoholhaltiga drycker från Drink4You kommer dessa i en egen låda men de levereras samtidigt som övriga produkter från Lindahls Deli.

Kan jag få leverans av delikatesser till annat land än Sverige?

Svar: Nej, vi kan bara leverera inom Sverige, men du kan däremot beställa till någon bekant i Sverige.

Kan jag beställa delikatesser direkt till en vän?

Svar: Ja, det kan du. Klicka på ändra under Leverans i kassan och skriv in adressen dit du önskar skicka. Skriv gärna ett hälsningsmeddelande i meddelandefältet till butiken, så skickar vi med din hälsning.

Lindahls Deli levererar hem till dörren. Till vilka orter?

Svar: För närvarande levererar vi delikatesser med obruten kyldkedja till Borås, Eskilstuna, Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Norrköping, Stockholm, Umeå, Uppsala, Västerås, Växjö och Örebro. Vi har även ett antal närorter till ovan, slå gärna in din adress i kassan för att se dina alternativ. Till de orter som vi inte kan leverera i obruten kylkedja kan vi leverera med hemleverans via PostNord.

Varför får jag inte upp Bring Kyltransport som fraktval?

Svar: Bring kör för tillfället till följande orter Borås, Eskilstuna, Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Norrköping, Stockholm, Umeå, Uppsala, Västerås, Växjö och Örebro.

Om du bor på någon av dessa orter och ändå inte får upp något fraktval är det troligen så att ditt postnummer ännu inte är inkluderat. Vi utvecklar hela tiden nya orter för kylbil och hoppas att vi inom kort kan leverera även till dig. Vi har även ett antal närorter till ovan. Till de orter som vi inte kan leverera i obruten kylkedja kan vi leverera med hemleverans via PostNord.

Är något fortfarande oklart? Skicka gärna en fråga via vår Kundtjänst

Ångerrätt och Retur

Hur fungerar det om jag ångrar mitt köp när jag fått hem mina varor?

Svar: Du har 14 dagars ångerrätt. Skickar du tillbaka betalar du frakten själv. Läs mer under Köpvillkor.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Då kan du alltid kontakta vår kundtjänst, som du hittar kontaktuppgifter till här nedan.

Kundtjänst

Telefon   

036-36 16 85