Vanliga frågor

Här har vi samlat svar på vanliga frågor från konsumenter

 

Priser och Betalning

Reklamation

Har jag rätt att reklamera en produkt?

Svar: Javisst, du har 14 dagars returrätt. Läs mer på Köpvillkor.

Frakt och Leverans

Kan jag få leverans av delikatesser till annat land än Sverige?

Svar: Nej, vi kan bara leverera inom Sverige, men du kan däremot beställa till någon bekant i Sverige.

Kan jag beställa delikatesser direkt till en vän?

Svar: Ja, det kan du. Klicka på ändra under Leverans i kassan och skriv in adressen dit du önskar skicka. Skriv gärna ett hälsningsmeddelande i meddelandefältet till butiken, så skickar vi med din hälsning.

Lindahls Deli levererar hem till dörren. Till vilka orter?

Svar: För närvarande levererar vi delikatesser med obruten kyldkedja till Borås, Enköping, Eskilstuna, Göteborg, Habo, Helsingborg, Huskvarna, Jakobsberg, Jönköping, Kungälv, Landskrona, Landvetter, Lerum, Linköping, Lund, Malmö, Mullsjö, Mölndal, Norrköping, Solna, Stockholm, Södertälje, Trelleborg, Täby, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Vaggeryd, Västerås, Växjö, Ystad, Åkersberga, Ängelholm och Örebro. Utöver orterna ovan kan vi också leverera till ett stort antal närområden. Kolla gärna i kassan om du får upp Bring som leveransalternativ. Där vi inte kan leverera med kylbil har vi ett samarbete med PostNord hemleverans för icke kylda produkter.

Varför får jag inte upp Bring Kyltransport som fraktval?

Svar: Bring kör för tillfället till följande orter Borås, Enköping, Eskilstuna, Göteborg, Habo, Helsingborg, Huskvarna, Jakobsberg, Jönköping, Kungälv, Landskrona, Landvetter, Lerum, Linköping, Lund, Malmö, Mullsjö, Mölndal, Norrköping, Solna, Stockholm, Södertälje, Trelleborg, Täby, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Vaggeryd, Västerås, Växjö, Ystad, Åkersberga, Ängelholm och Örebro. Utöver orterna ovan kan vi också leverera till ett stort antal närområden. Kolla gärna i kassan om du får upp Bring som leveransalternativ. Där vi inte kan leverera med kylbil har vi ett samarbete med PostNord hemleverans för icke kylda produkter.

Om du bor på någon av dessa orter och ändå inte får upp något fraktval är det troligen så att ditt postnummer ännu inte är inkluderat. Vi utvecklar hela tiden nya orter för kylbil och hoppas att vi inom kort kan leverera även till dig. Vi har även ett antal närorter till ovan. Till de orter som vi inte kan leverera i obruten kylkedja kan vi leverera med hemleverans via PostNord.

Är något fortfarande oklart? Skicka gärna en fråga via vår Kundtjänst

Ångerrätt och Retur

Hur fungerar det om jag ångrar mitt köp när jag fått hem mina varor?

Svar: Du har 14 dagars ångerrätt. Skickar du tillbaka betalar du frakten själv. Läs mer under Köpvillkor.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Då kan du alltid kontakta vår kundtjänst, som du hittar kontaktuppgifter till här nedan.

Kundtjänst

Telefon   

036-36 16 85